الأستاذ محمد الامام
أهلا ومرحبا بك زائرنا الكريم
يسعدنا أن تكون عضو معنا فى هذا المنتدى
إذا عجبك المنتدى فقم بالتسجيل


منتدى الأستاذ محمد الإمام مدرس أول لغة عربية للثانوية العامة
 
الرئيسيةاليوميةس .و .جبحـثالأعضاءالتسجيلدخول

شاطر | 
 

 اجمل النكت المصرية على منتخب الجزائر

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
smart girl
عضو متميز
avatar

عدد المساهمات : 899
تاريخ التسجيل : 25/09/2009
العمر : 25

مُساهمةموضوع: اجمل النكت المصرية على منتخب الجزائر   الجمعة ديسمبر 18, 2009 10:58 am

يعرف الشعب المصري دائما على أنه رجل النكته الأول فى الوطن العربى وقادر على تحويل أتعس اللحظات فى الحياة إلى مسرح كبير للسخرية , العديد من الزعماء و الملوك والرؤساء كانوا ابطالا للعديد من النكات خفيفة الظل التى سيطرت على رجل الشارع المصرى و تم تداولها فى المقاهى الشعبية بل ان اغلب الرؤساء و الزعماء و الملوك كانوا يسقطون فى نوبات ضحك وهم يسمعون النكات حولهم ومن أجمل النكات التي أطلقت فى الشارع المصري قبل مباراة مصر والجزائر فى الرابع عشر من نوفمبر المقبل الحاسمة بالتأهل إلى مونديال 2010 كأس العالم اذا ما فازت مصر بفارق 3 أهداف او خسرت الجزائر بفارق هدف او تعادلت لا قدر الله , و أجمل ما فى نكات الشعب المصري على المنتخب الجزائرى هى التعامل من واقع ان الجزائر ودعت بالفعل التصفيات المونديالية أو اصيبت بالرعب قبل المواجهة المرتقبة .

ودي مجموعة نكت مصرية ممكن تكون مش نكت مصرية جامدة وهي بصراحة طويلة مش نكت مصرية قصيرة لكن في نفس الوقت تعتبر رد على الجزائريين والحرب اللي عاملينها على مصر و المنتخب المصري وهجومهم بسبب او من غير على حسن شحاتة وغير فرد المصريين يكون بنكت مصرية اكيد ده غير الرد اللي هايشوفوه في ستاد القاهرة يوم اربعة نوفمبر نسيبكم مع نكت مصرية .

النكتة الاولى – نكت مصرية – نكت مصرية جامدة
بيقولك رابح سعدان كان قاعد شغال على اللاب توب بتاعه , وقعد يقول يا رب هاعمل ايه مع متعب هاعمل ايه مع ابوتريكة هاعمل ايه مع زكى .. وفجأة طلعله عفريت قاله : أعمل عمل اسود واقرا عليه يا رب ماشوفش جوزيه يا رب ماشوفش جوزيه … فقاله جوزيه فى انجولا مش فى مصر … رد عليه العفريت وقاله : أمان ربى امان .. حتى جوزيه ” شحاته خلص عليه ”

النكتة التانية – نكت مصرية – نكت مصرية جامدة
بيقولك كريم زيانى راح لدكتور نفسانى عشان ياخد علاج ووصفة قبل ما يشوف الرعب المصرى .. فسأله الدكتور عند الكشف حاسس بايه يا زيانى ؟ خايف أوى يا دكتور من لاعبى مصر يا ترى هيعملوا معانا ايه فى الماتش .. و رد الدكتور يا ترى انت فى رايك هيعملوا ايه … بصراحة يا دكتور يعملوا 3 !!!!

النكتة الثالثة – نكت مصرية – نكت مصرية جامدة
بيقولك محمد أبو تريكة أول ما نزل الملعب و شاف القواوى قعد يضحك و يضحك و يضحك فبص عليه القواوى وقاله مالك يابو تريكة … مالك يابو تريكة … رد عليه الاخير … شايف فيك العروسة و انا العريس وهاكون النهارده عتريس

النكتة الرابعة – نكت مصرية – نكت مصرية جامدة
بيقولك عنتر يحيى الباك بتاع الجزائر قال لسعدان وهو مرعوب بو سعدان و النبى لا تشركنى فى المباراة … فرد عليه سعدان وقاله : خايف ولا ايه يا عنتر … رد عليه بصراحة لا بس حاسس انى هاكون عنتر اللى هايشيل من لبلب 7 وهم يكفيهم 3 بس حرام اشيل 4 تانى لوحدى .

النكتة الخامسة – نكت مصرية – نكت مصرية جامدة
بيقولك بعد الماتش ما خلص لاعيبة الجزائر هربوا من استاد القاهرة خوفا من الجماهير و الشماتة المصرية , اختفوا مرة واحدة … وفى اتوبيس من الاتوبيسات كان بتاع التذكر بيقطع للناس فشبه على آنسه فسألها أنا أعرفك صح ؟ فردت عليه فجأه : بلحاج اللى عملك محصل , فرد نذير بلحاج بسعادة : وانت يا عبدالقادر يا غزال ايه الى عملك آنسة .

Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
اجمل النكت المصرية على منتخب الجزائر
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
الأستاذ محمد الامام :: الرياضة :: قسم أخبار الرياضة-
انتقل الى: